T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Bir dizi programlara katılmak üzere Yüksek Hızlı Tren ile Eskişehir’e gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Vali Erol Ayyıldız ile birlikte Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii A.Ş. TÜRASAŞ’ı ziyaret ederek Genel Müdür Mustafa Metin Yazar’dan yapılan çalışmalar ve yürütülen projeler hakkında bilgi aldı.
Yapılan bilgilendirme toplantısının ardından fabrika içerisindeki üretim alanlarını da incelemelerde bulunan Bakan Karaismailoğlu, Vali Ayyıldız ve beraberindekiler, 1961 yılında Devlet Demiryolları Fabrikaları ve Cer Atölyelerinde yapımı gerçekleştirilen yerli otomobil DEVRİM’in de bulunduğu müzeyi ziyaret ettiler.
Ülkemizin, doğu-batı ve kuzey-güney ulaşım akslarının orta noktasında yer alan, kilit taşı illerimizden Eskişehir’de bulunmaktan duyduğu memnuniyeti belirten Bakan Karaismailoğlu, yaptığı konuşmada şunları söyledi:
“Eskişehir’ de bulunan Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii Anonim Şirketi (TÜLOMSAŞ), Sakarya’da yer alan Türkiye Vagon Sanayi Anonim Şirketi (TÜVASAŞ) ve Sivas’ta faaliyet gösteren Türkiye Demiryolu Araçları Sanayi Anonim Şirketi (TÜDEMSAŞ), bağlı ortaklık statüsünden çıkarılarak Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii Anonim Şirketi (TÜRASAŞ) Genel Müdürlüğü çatısı altında birleştirilmiştir.
Bu şeklide TÜRASAŞ olarak üç Bölge Müdürlüğü ile birlikte demir yolu sektöründe 100 yılı aşan tecrübe ve bilgi birikimi, yaklaşık 4000 yetişmiş insan gücü ile millî ve yerli teknolojiler üreten tesislerle ülkemizin raylı sistemler sektörünün en büyük temsilcisi hâline gelmiştir.
Bölge müdürlükleriyle birlikte TÜRASAŞ’ta, Millî Dizel Tren Seti, Millî Elektrikli Tren Seti, Millî Dizel Elektrikli Manevra Lokomotifi, Otomobil Taşıma Vagonu, Millî Yük Vagonu, Dizel Jeneratör Seti, Dizel Motor İmalatı, Cer Sistemleri, Tren Kontrol Yönetim Sistemi ve Akülü Manevra Aracı gibi ana ürün ve sistemlerin projeleri tamamlanmıştır.
TÜRASAŞ’a bağlı Eskişehir Bölge Müdürlüğümüzün kuruluşu 1894 yılına kadar uzanmaktadır. Eskişehir Bölge Müdürlüğümüzde değişik tipte lokomotif, lokomotif ana alt komponentleri, çeşitli tipte yük vagonları ile demiryolu bakım araçlarının üretim, bakım ve onarımları yapılmaktadır.
TÜRASAŞ Bölge Müdürlüklerimizin ürettikleri raylı sistem araçları, büyükşehirlerimizin kent içi raylı sistemlerinin ihtiyaçlarına da cevap verecek nitelikte ürünlerdir. Bu kapsamda 4 araçlı 8 set, toplam 32 adet Elektrikli Banliyö aracı 2023 yılı sonuna kadar Gaziantep Büyükşehir Belediyesine teslim edilecek.
Türkiye, ulaştırma ve altyapı alanında atılımcı bir geleneğe sahip. 18 yıldır ulaşımın her modunda olduğu kadar haberleşmede de büyük projeler ve cesur yatırımlarla ülkemizi ilmek ilmek örüyoruz. Türkiye’nin dünyanın en büyük ekonomilerinden biri olması ve yakın gelecekte bir lojistik süper güce dönüşmesi yolunda gece gündüz çalışıyoruz.
Eskişehir’de 405 kilometresi yüksek hızlı tren hattı, 227 kilometresi konvansiyonel hat olmak üzere, 632 kilometre demir yolu ağı bulunmaktadır. YHT ile Ankara-Eskişehir-İstanbul arasında seyahat âdeta bir keyfe dönüşmüştür. Ankara-Eskişehir arasında ulaşımın %65’i YHT ile yapılmaktadır.
Türkiye büyük hedefleri olan ve asla azla yetinmemesi gereken bir ülkedir. Bu nedenledir ki, geleceğimizi inşa edecek dev projeler bugünden hayata geçirilmektedir. Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş vizyonu içinde önemli yer tutan “anayurdu demir ağlarla örmek” vizyonuna sahip çıkarak demiryollarımızda çok yönlü bir reform gerçekleştiriyoruz. Demir yolu, her daim, diğer ulaşım modlarına göre hem yolcu hem de yük taşımacılığı alanında verimliliği, ekonomikliği ve çevreci bir alternatif olması nedeniyle güncelliğini korumaktadır. Bu düşüncelerle, demiryolu ağımızı 12 bin 803 kilometreye çıkardık. Yatırımlarımızla sinyalli hat uzunluğumuzu %161, elektrikli hat uzunluğumuzu da %176 oranında artırdık. Demir yolu hat uzunluğumuzu 17 bin 527 kilometreye çıkaracağız. Karasal yük taşımacılığında demir yolu payını daha artıracağız.
Ülkemizin doğu-batı aksında uluslararası İpek Demiryolu hattını önemli bir geçiş ve lojistik merkezi hâline getireceğiz. Gelişen, büyüyen, güçlenen demiryollarımızın bütün ihtiyaçları Eskişehir TÜLOMSAŞ’ın da içinde bulunduğu TÜRASAŞ tarafından karşılanacaktır. Dolayısıyla Eskişehir Bölge Müdürlüğümüzde de kapasite artacak, üretim artacak.
Demir yolu reformumuz kapsamında çok önemli bir başarı da demiryolunun üzerindeki donanımsal ve yazılımsal tüm ürünleri bu kendi fabrikalarımızda üretebiliyor olmamızdır. Ne kadar gurur vericidir ki bugün demir yolu lokomotif, vagon ve otomasyon sistemlerimizi yerli ve millî olarak geliştiriyoruz. Eskişehir ve Sakarya’da hızlı tren ve metro araçları, Çankırı’da hızlı tren makasları; Sivas, Sakarya, Afyon, Konya ve Ankara’da hızlı tren traversleri; Erzincan’da yerli ray bağlantı malzemelerini üretiyoruz. Millî dizel elektrikli manevra lokomotifini, otomobil taşıma vagonunu, dizel jeneratör setini, dizel motoru, cer sistemlerini, tren kontrol yönetim sistemini ve akülü manevra araçlarını ülkemizde kendimiz üretiyoruz. Hatta bu ürünlerimizi dünyanın pek çok ülkesine ihraç ederek daha önemli bir aşamaya da geçmiş bulunuyoruz.
Yöneticilerimiz, mühendislerimiz, işçilerimiz sayesinde teknoloji üretip, teknoloji satan bir ülke hâline geldik. Onlarca yıldır hepimizin özlemi olan bu konumu demir yolu alanında da nihayet kazanmış olmak; gençlerimize ve çocuklarımıza gelecekleri hakkında umut ve öz güven aşılamak bakımından çok kıymetlidir.
Bugün ziyaret ettiğimiz TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğünde devam eden yerli ve millî yatırımlarımızı inceledik. Millî demir yolu sektörünün ihtiyacı olan Elektrikli Anahat Lokomotifi ile birlikte, Hibrit ve Dual Lokomotiflerimizi ve özgün motor projelerimizi burada yürütüyoruz. E5000 tipi Millî Elektrikli Anahat Lokomotif Geliştirme Projemiz kararlılıkla devam ediyor. 5 MW gücünde, saatte 140 kilometre hıza sahip elektrikli lokomotifin üretimi yapılacaktır. Bu proje kapsamında ayrıca, dünyada sadece sınırlı sayıda ülkelerin sahip oldukları katma değeri yüksek raylı araç sistemleri üzerinde çalışıyoruz.
Proje ile lokomotiflerimizin ihtiyacı olan dizel motorlarının yakıt tüketimlerini azaltırken performanslarını da yine yerli imkânlarla iyileştiriyoruz. Yine bu proje kapsamında, lisans hakları bize ait olan 8 silindirli az yakıtlı özgün motor tasarımlarımız devam ediyor. Yurt dışı için, 11 adet demir yolu bakım aracı ile birlikte, 35 adet yük vagonu üretimleri devam ediyor. Ürettiğimiz 234 adet yük vagonunu da alıcılarına teslim ettik.
Yaptıklarımız, yapacaklarımız saymakla bitmez. Duyduğumuz gurur ise paha biçilmez. Tüm ulaşım modlarında olduğu gibi demir yollarında yaptığımız bu önemli yatırım çalışmaları ülkemizin ticaret ve ekonomisine katma değer olarak dönmektedir.
4 Aralık’ta da ilk ihracat trenimizi İstanbul’dan Çin’e gönderdik. Ülkemizin dış ticaretinde tarihî önem taşıyan bu çalışmayı gölgelemek ve yok saymak isteyenler; rutin birtakım bürokratik işlemler için trenin Halkalı İstasyonu’na uğramasını, ‘Tren yolundan döndü’ şeklinde aktarmaya çalıştılar. Bu ülkede bu bayrak altında yaşayan, ekmeğini yiyen, suyunu içen her bir insanımız için büyük gurur vesilesi olan böyle bir gelişmenin, hamasi tartışmalara alet edilmiş olması gerçekten anlaşılır bir şey değil. Yapılan bu iftira ve saldırgan tavırlara rağmen trenimiz yoluna devam ediyor. Trenimiz Azerbaycan’a ulaştı ve bugün Hazar Denizi’ni geçip Kazakistan’a ulaşarak normal Çin yolculuğuna devam etmektedir. Önümüzdeki hafta Çin’e varacak.
TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğündeki çalışmalarımıza destek veren tüm yönetici, mühendis, uzman ve yardımcı hizmet çalışanlarımıza Bakanlığımız adına tebrik ve takdirlerimizi sunuyorum.”
Daha sonra Bakan Karaismailoğlu, diğer programlarına katılmak üzere TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğünden ayrıldı.